CP – Reclamele agresive si virusii de mobil pun in pericol datele personale


mail.google.comCreșterea accelerată a volumului de reclame agresive și viruși pentru Android, precum și dezinteresul dezvoltatorilor de aplicații și al companiilor de publicitate încep să transforme utilizatorii și datele lor personale în cărți deschise pentru oricine dorește să colecteze informații în scopul monetizării lor.

Potrivit unui studiu realizat de Bitdefender, liderul pieței românești de soluții antivirus, volumul reclamelor agresive ce țintesc utilizatorii de Android a crescut în România cu 76,2% în perioada septembrie 2012 – februarie 2013, iar volumul de viruși pentru aceeași platformă a înregistrat un avans de 42,7%.

’’Aceste date sunt de-a dreptul îngrijorătoare, mai ales în contextul în care dezvoltatorii de aplicații de Android și companiile de publicitate pun pe ultimul loc protecția datelor personale ale utilizatorilor. Reclamele agresive ajung să extragă cu mult mai multe informații din terminalele mobile decât ar avea nevoie, iar dezvoltatorii de aplicații integrează anunțuri multiple în fiecare program. Astfel, numărul terților care au acces la numerele de telefon, adresele de email, istoria paginilor accesate sau alte date necesare pentru a construi profiluri personalizate e din ce în ce mai mare’’, a declarat Cătălin Coșoi, Chief Security Strategist, Bitdefender.

Adopția terminalelor cu Android a crescut constant în ultimele 6 luni, iar acest lucru este urmat îndeaproape de numărul tot mai mare al detecțiilor de viruși și reclame agresive din aplicații

 

Politicile care reglementează utilizarea terminalelor personale în interes de serviciu ar trebui să fie chiar mai stricte și să reglementeze mult mai atent programele pe care utilizatorul le poate instala, eliminând astfel riscul pierderii de informații.
Sursa Bitdefender.ro
.

2 Responses to CP – Reclamele agresive si virusii de mobil pun in pericol datele personale

  1. WindowsCluj says:

    Articolul asta apare si pe saitul FaraVirusi

%d bloggers like this: